13 April, 2008

Merpati Terbang Menuju Impian




Ku tatap wajahmu....
Engkau senasib denganku...

Tatkala teringat daku akan
Masa lampauku...
Berbelas tahunnya!!..
Kehidupan penuh onak dan duri..
Liku yang kulalui bukanlah yang terindah buatku
Membilang detik waktu...
menunggu saat ku dibebaskan dimana aku sendiri masih ragu-ragu..
Apakah aku terlalu mengharap???
Sejenak ku berfikir..
Alangkah bahagianya sekelompok temanku
terbang bebas di luar sana..
tanpa ada rintangan melanda...
Sedangkan aku...
di sini terperuk,teseksa,terkurung...
dalam sangkar mainan manusia...
berusang,dan sempit
aku seperti tidak terbela...
siang malam ....
hatiku sentiasa bergelora bagai lautan..
sedemikian rupa situasi aku...
Bukankah lumrah hidupku bebas merentas dunia!...
Kenapa harus aku...
ditakdirkan sebegini rupanya...
Kenapa???aku masih mempersoalkan..
Sesekali ku mengintai angan-angan
Impian yang amat ku hajati...
Ya...Impian sebesar harapan!!..
Harapan kian tinggi..
Masa kian meniti jauh..
Semangat kembali menerpaku
Aku bangkit teguh mencari..
Kali ini aku berikhtiar dan amat yakin ...
mencari jalan keluar
yang pastinya akan terbuka luas...
akhirnya ....
muncullah sang pencinta haiwan...
melepaskan aku jua...
dari cengkaman durjana.
Kini merpati terbang tercapai impian!

0 comments:

 

(c)2009 miera'lya. T e m a f r e e dandikauasakanoleh B l o g g e r